آخرین خبرها

چگونه برای امتحانات آرام بمانیم؟

چگونه برای امتحانات آرام بمانیم؟

آیا تابحال به صورت عمیق به این موضوع فکر کرده‌اید که چه عواملی در ترس و اضطراب نسبت به امتحان مؤثر بوده‌اند؟

آیا در زندگی تحصیلی راههایی برای کاهش این نوع اضطراب یافته‌اید؟

اولین قدم برای حل یک مسئله داشتن شناخت دقیق از آن مسئله است . بدون تردید ترس از امتحان بین همه ی دانش آموزان و دانشجویان به میزان متفاوت وجود دارد . به طور کلی  می‌توان گفت مهمترین علت این موضوع ، ترس از نتیجه آزمون و رویارویی با نتیجه ای است که مطلوب فرد نمی باشد  . به همین علت هر چه نتیجه ، حساسیت و اهمیت بیشتری داشته باشد، به همان نسبت می‌تواند اضطراب و ترس از امتحان گردد. برخی از دلایل اصلی اضطراب و نگرانی عبارتند از :

ترس از فراموش کردن مطالب خوانده شده.

انتظار بیش از حد از خود

باور نداشتن به توانایی های خود

اکنون که برخی از عوامل ایجاد کننده ترس از امتحان مشخص شدند، لازم است عوامل کاهش دهنده این نوع ترس را نیز بدانید. در خصوص روشهای کاهش ترس از امتحان نظرات مختلفی وجود دارد که مهمترین آنها به شرح زیر می‌باشند:

ایجاد محیطی آرام و به دور از تشنج

تنظیم برنامه خواب و استراحت

پرهیز از کاهش تغذیه

آماده شدن برای امتحان به طور مستمر ( درس هر روز را همان روز بخوانید)

داشتن برنامه ریزی صحیح جهت مطالعه در طول سال تحصیلی و رعایت روشهای صحیح مطالعه (کلکسیون روش های مطالعه را در سایت کانون بررسی کنید)

پرهیز از فشرده خوانی

شرکت پیوسته در کلاس های درس و آزمون

داشتن تصور ذهنی مثبت از خود

برای مقابله با استرس , ابتدا خود و توانایی های خود را بشناسید . خودباوری یک اصل مهم برای مقابله با اضطراب است. به یاد داشته باشید که شما فردی منحصر به فرد هستید که در صورتی که به ذهنتان نظم ببخشید و تلاش کنید , به اهدافتان خواهید رسید .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*