آخرین خبرها

غلبه بر اضطراب حضور در جمع

غلبه بر اضطراب حضور در جمع

 با افرادی که رو به رو می‌ شوید، با لبخند و تکان دادن سر سلام کنید. با یکی از افراد که در نزدیکی شما می‌ نشیند، درباره موضوعاتی مانند مسایل اجتماعی و یا حتی شرایط جوی و ترافیک و .. صحبت کوتاهی کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که آن ها برای شما آشناتر شوند و صحبت با آن ها برای شما طبیعی تر جلوه کند. شرکت در انجمن و گروههای مورد علاقه تان را در نظر بگیرید. هیچ چیز نمی تواند بهتر از کار کردن با یکدیگر در طرحی مشترک، به شناخت افراد از یکدیگر کمک کند.

اظهار نظر کنید.

با صدایی نسبتا بلند صحبت کنید و نگران نباشید از این که گفته شما کمی با صحبت ‌های گوینده قبلی همپوشی دارد. در ارتباطات امروزی تماس چشمی، عنصری ضروری در گفتگو محسوب می ‌شود. در گفتگو، حالت بدنی هوشیاری و آرامی از حالت خشک و غیر منعطف خوشایندتر است.

با صدایی نسبتا بلند صحبت کنید و نگران نباشید از این که گفته شما کمی با صحبت ‌های گوینده قبلی همپوشی دارد.

موضوعی برای گفتن داشته باشید. از رویدادهای جاری و اخبار مطلع شوید. اگر شما علاقه‌ ای تخصصی نسبت به موضوعی دارید،‌ درباره آن صحبت کنید، به طوری که هم مبتدیان و هم متخصصان بتوانند گفته‌ های شما را درک کنند. داستان یا لطیفه ‌های جالب برای گفتن گرد آورید.

 راه درمان مشکل شما این است که خطاهای شناختی خود را شناخته و سعی در اصلاح آنها داشته باشید.

ضمنا توصیه جدی داریم در این رابطه حتما مطالعه کنید.

در ادامه توضیحات کلی در مورد این نحوه درمان ارایه می دهم:

 خطاهای شناختی را بررسی کنید:

افکار منفی خود را بنویسید تا نوع خطای شناختی خود را بیابید. با این کار به راحتی می توانید مثبت تر و واقع بینانه تر با موضوع برخورد کنید.

نشانه ها را بررسی کنید:

 به جای آنکه فرض را بر درست بودن افکار خود بگذارید، نشانه های واقعی را بررسی کنید . مثلا اگر احساس می کنید که هرگز کاری را درست انجام نمی دهید می توانید بسیاری از کار هایی را که با موفقیت انجام داده اید فهرست کنید.

 روش معیار دوگانه:

 به جای آنکه خود را بی رحمانه تحقیر و سرزنش کنید با همان مهر و محبتی که با دوست خود گفتگو می کردید، برخورد کنید.

در ارتباطات امروزی تماس چشمی، عنصری ضروری در گفتگو محسوب می ‌شود.

اندیشیدن در سایه های خاکستری:

 به جای آنکه در جو تفکر همه یا هیچ به مشکل خود بیاندیشید. برای مشکل پیش آمده امتیازی از صفر تا صد در نظر بگیرید. وقتی اوضاع آنطور که مایل نیستید بر وفق مراد شما نیست، به جای آنکه خود را شکست خورده تمام عیار بدانید، موضوع را به طور نسبی بررسی کنید. ببینید از این موقعیت چه درسی می آموزید.

روش بررسی:

 از دیگران سوال کنید تا از واقع بینانه بودن افکار و تلقی های خود مطلع گردید.

تعریف واژه ها:

 وقتی به خود برچسب حقیر، نادان، بازنده یا احمق می زنید از خود بپرسید “احمق ” ، “کودن ” ، ” نادان ” چه معنایی دارند. وقتی به این نتیجه رسیدید که چیزی به عنوان ” نادان ” وجود خارجی ندارد یا “بازنده ” بی مفهوم است احساس بهتری پیدا می کنید.

روش علم معانی:

 خیلی ساده از زبانی استفاده کنید که بار عاطفی کمتری داشته باشد. این روش برای برخورد با عبارت های باید دار مفید است. به جای گفتن ” نباید اینکار را می کردم ” بگویید ” اگر این اشتباه را نمی کردم بهتر بود “.

نسبت دادن مجدد:

 به جای آنکه بی دلیل فرض را بر بدی خود بگذارید و خویشتن را به خاطر مشکل پیش آمده سرزنش کنید به عوامل بسیار متعددی که این مساله را ایجاد کرده اند بیاندیشید. به جای سرزنش خویش به حل مساله فکر کنید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*